2017’de Sağlık Pazarlamasında Bilmeniz Gereken 10 Trend

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none” last=”no” hover_type=”none” link=”” border_position=”all”][fusion_text]Teknolojinin gelişmesiyle birlikte tüm dünyada sağlık pazarlaması sektöründe önemli gelişmeler yaşanıyor. Özellikle 2017 yılında sağlık pazarlaması yönetiminde hasta ve kullanıcı odaklı yaklaşım göze çarpıyor. Sağlık sektörü sürekli bir değişim içinde olduğundan bazı zorlukları ve bazı fırsatları gözden kaçırmamak gerekiyor.

Sağlık Pazarlama Trendleri: 2017 Yılına Bir Bakış

Eğer ileriye bakmak ve sağlık sektöründe pazarlama planları yapmak istiyorsanız, 2017 yılındaki dikkate değer önemli eğilimlere bir göz atın:

  1. Sosyal mesajlaşma uygulamalarını kullanın…

    Facebook, Instagram, Twitter ve diğer büyük isimler hala popüler sosyal mecralar olarak yollarına devam ediyor. Ama kullanım sayılarına baktığımızda sosyal mesajlaşma uygulamalarının (SnapchatMessengerWhatsApp ve diğerleri) çığ gibi büyüdüğünü görüyoruz. Gerçek zamanlı müşterilerle konuşup, ilişkilerinizi geliştirebileceğiniz mesajlaşma uygulamaları, sadece teknolojik altyapılarıyla göz kamaştırmıyor, aynı zamanda insanların doğuştan gelen sohbet alışkanlıklarıyla bire bir örtüşüyor. Sohbet uygulamaları büyümeye devam ederken, yeni reklam ve pazarlama olanaklarının bu platformlar üzerinde geliştirilmesi bekleniyor.

  2. Akıllı içerikler oluşturun…
    İçeriklerin önemli bir bölümü güvenilir, otoriter, ilginç ve uzmanların elinden çıkanlar. Hastalar artık internet üzerinden paylaşılan değerli ve alakalı sağlık içeriklerini okumak istiyor. Artan rekabet ortamında okuyucunun dikkatini çekmek, saygılarını kazanmak ve güvenlerini inşa etmek için, güncel, sosyal-paylaşılabilir ve güvenilir içerikler hazırlamalısınız.
  3. Kişiselleştirin.
    Sağlık sektöründe pazarlama erişim sistemleri diğer sektörlere göre daha karmaşık. Pazarın eski stil, konvansiyonel yöntemleri artık geçmişe nazaran etkisini yitirmiş durumda. Çağdaş pazarlama yöntemlerini kullanıcıların isteklerini bire bir olarak tespit ederek, hızlı, kişiselleşmiş ve ilgili çekici içerikler sunarak kullanabilirsiniz. Web sitenize ziyaretçi çekmek için arama motorları ve sosyal medya sitelerindeki kullanıcıların istedikleri reklamları görmesini sağlamalısınız. Dijital pazarlama otomasyonunu oluşturarak bir kullanıcıya profil oluşturup, ilgili içerikleri kendisiyle buluşturabilir ve kişiselleştirilmiş mesajlarla dikkatini çekebilirsiniz.
  4. Projelerinizi mobilleştirin…
    ABD’de artık, her beş Amerikalıdan dördü akıllı telefon kullanıyor. Dizüstü, masaüstü ve tablet hala kullanılsa da internet erişiminde artık bir numarada mobil var. Önümüzdeki dönemde insanlar büyük olasılıkla bir akıllı telefon kullanarak sitenize bağlanmaya çalışacaktır. Sağlık pazarlamasında artık kullanıcıların tercihine kulak verip mobil ekranlarınızı optimize etmelisiniz.
  5. Konum tabanlı pazarlama uygulayın…
    Pazarlama uzmanları her yerde bulunan akıllı telefonlar sayesinde artık niş sağlık sorunları olan hastalara daha kolay ulaşabilir hale geldiler. Örneğin, yakın bir lokasyonda bulunan kullanıcıları grip salgını hakkında haberdar edebilir, tesisinize yakın insanlara konum tabanlı davetler gönderebilirsiniz. Ayrıca, konum tabanlı pazarlama sayesinde kullanıcıların ve hedef kitlenizin sosyal ve kişisel tercihlerini yakından öğrenebilirsiniz.
  6. Sağlık Pazarlaması deyince ağır metinler yerine canlı videolar kullanın…
    İnternet teknolojisi artık video hazırlamayı ve yayınlamayı kolaylaştırdı. Son dönemde YouTube’un da pazarlama özelliklerini artırmasıyla, online videolarla kullanıcılara sağlık içeriğini daha kolay sunma imkanı tanındı. Hikayelerinizi video yoluyla web sitelerinde, bloglarda, sosyal medya platformlarında paylaşabilirsiniz. Video içerikleri size zaman kazandıracak, doğrudan iletişim kurmanıza olanak sağlayacak ve öğretici bir izlenim bırakacaktır.
  7. Videolarınızı etkin biçimde yayın…
    Akıllı yazılımlar sayesinde gerçek zamanlı veri takibi yapmak ve medya satın almalarınızı daha etkili kullanmak bütçenizi daha iyi kullanmanıza olanak sağlayabilir. Programlı medya satın alımları, dijital video reklamcılığı ve gerçek zamanlı video reklamları hedef kitlenize sizi ulaştırabilir.
  8. Teletıp ürünlerini geliştirin…
    Teletıptaki gelişmeler teknolojinin hızı ve tüketici beklentileriyle orantılı gelişiyor. Tıbbi uygulamalar henüz metin bazlı, e-postalar ve benzeri bağlantı yollarıyla tüketici taleplerini karşılamaya ve tanımaya çalışıyor. Dolayısıyla, teletıpta yapacağınız geliştirmeler sizi bir adım öne çıkaracaktır.
  9. Daha bilinçli tüketicilere hazır olun…
    Günümüzde hastalar; tıbbi yetkinliklerini, sağlık bilgilerini, tedavi seçeneklerini,  sigorta maliyet kriterlerini ve diğer hususları öğrendikten sonra size başvuruyor. Bu yüzden tüketiciler online veya anlık olarak, doktorların yetkinliklerini görmek, tüketici yorumlarını okumak ve hastanede yaşayacakları tüm deneyimi önceden bilmek istiyor.
  10. Hastaların vaktinin de değerli olduğunu bilin…
    Hastalar randevu alırken kendilerine en hızlı ve en uygun randevuyu veren işletmeleri tercih ediyor. Hatta hastaneye dahi gitmeden hızlıca sağlık hizmetlerine ulaşmayı isteyebiliyor. Dolayısıyla, yeni nesil sağlık uygulamaları ve mobil yöntemler ile sağlık hizmeti sunabilme alternatiflerini değerlendirmelisiniz.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]